Žroda, 31 Maja 2023 Imieniny: Anieli, Feliksa, Kamili

Szukaj w portalu sochaczewianin.pl:
Jak schudn─ů─ç w 30 dni

Powiŕksz zdjŕcieZmiana nawyk├│w ┼╝ywieniowych w po┼é─ůczeniu z ruchem, to skuteczna metoda na zrzucenie zb─Ödnych kilogram├│w. Stosuj─ůc poni┼╝sze wskaz├│wki, masz szans─Ö zmieni─ç swoje przyzwyczajenia i dzi─Öki temu d┼éugo cieszy─ç si─Ö wymarzon─ů sylwetk─ů. Do┼é─ůcz do 30-dniowego wyzwania na wiosn─Ö i rozpocznij prac─Ö nad trwa┼é─ů zmian─ů swojego stylu ┼╝ycia!

Woda zamiast napojów słodzonych

S┼éodzone napoje gazowane nie tylko dostarczaj─ů organizmowi ogromnej dawki cukr├│w, ale r├│wnie┼╝ wzmagaj─ů apetyt oraz pragnienie. Bezsmakowa woda to jedyny nap├│j, kt├│ry nie zawiera kalorii – podczas odchudzania powinno si─Ö wypija─ç powy┼╝ej 2,5 litra p┼éyn├│w dziennie. Dodatkowo, szklanka wody przed posi┼ékiem sprawi, ┼╝e szybciej b─Ödziesz czu─ç si─Ö najedzona.

Zamie┼ä bia┼ée na br─ůzowe

Pe┼énoziarniste makarony, ciemne pieczywo i br─ůzowy ry┼╝ zawieraj─ů inny, zdrowszy rodzaj cukr├│w (w─Öglowodany z┼éo┼╝one, kt├│re wch┼éaniaj─ů si─Ö wolniej) w por├│wnaniu do swoich bia┼éych odpowiednik├│w (cukry proste – szybko wch┼éaniane). Pe┼éne ziarno to r├│wnie┼╝ bogactwo b┼éonnika, kt├│ry poprawia przemian─Ö materii, jest podstawowym ┼║r├│d┼éem witamin z grupy B, powoduje uczucie syto┼Ťci oraz ogranicza wch┼éanianie t┼éuszcz├│w z jedzenia.

Owoc to te┼╝ „co┼Ť s┼éodkiego”

Ka┼╝dy ma czasem ochot─Ö na „co┼Ť s┼éodkiego”. Zamiast si─Öga─ç po bu┼éki dro┼╝d┼╝owe, batoniki czy ciasteczka, mo┼╝esz wybra─ç ananas, kt├│ry ma w sobie bromelain─Ö wspomagaj─ůc─ů proces trawienia, lub grejpfrut pobudzaj─ůcy spalanie t┼éuszcz├│w. W chwilach s┼éabo┼Ťci pami─Ötaj te┼╝ o suszonych ┼Ťliwkach, kt├│re przyspieszaj─ů przemian─Ö materii i s─ů niezwykle bogate w b┼éonnik.

Redukuj tłuszcz w diecie

Warto zast─ůpi─ç mi─Ösa o wysokiej zawarto┼Ťci t┼éuszczu, takie jak wieprzowina – kurczakiem, indykiem, ciel─Öcin─ů, chud─ů wo┼éowin─ů, a najlepiej rybami. Mo┼╝esz nadal je┼Ť─ç ulubione potrawy, stosuj─ůc w nich zdrowsze zamienniki. Je┼Ťli to dla Ciebie zbyt trudne, wprowadzaj zmiany stopniowo. Zrezygnuj ze sma┼╝enia – postaw na pieczenie lub gotowanie na parze. Do sa┼éat dodawaj natomiast ┼Ťwie┼╝e oleje (lniany, rzepakowy, z pestek z dyni) lub oliw─Ö z oliwek, kt├│re s─ů bogate w wielonienasycone kwasy t┼éuszczowe oraz witaminy.

Świeże warzywa to podstawa

Staraj si─Ö je┼Ť─ç warzywa jak najmniej obrobione termicznie. ┼Üwie┼╝e produkty wspomagaj─ů trawienie oraz dostarczaj─ů du┼╝o witamin i energii, dzi─Öki czemu b─Ödziesz mia┼éa si┼é─Ö na codzienne obowi─ůzki i aktywno┼Ť─ç fizyczn─ů. Warto wi─Öc dodawa─ç je do g┼é├│wnych posi┼ék├│w.

Zamiast jecha─ç – przejd┼║ si─Ö

Pami─Ötaj, ┼╝e d┼éugie spacery to r├│wnie┼╝ aktywno┼Ť─ç fizyczna, a ruch na ┼Ťwie┼╝ym powietrzu dodatkowo wzmacnia Tw├│j organizm. Je┼Ťli nie masz czasu na regularne treningi, staraj si─Ö maksymalnie zwi─Ökszy─ç liczb─Ö kilometr├│w, kt├│re przechodzisz w ci─ůgu dnia. Mo┼╝esz wysi─ů┼Ť─ç przystanek wcze┼Ťniej, korzysta─ç wy┼é─ůcznie ze schod├│w czy chodzi─ç na zakupy do sklepu ulic─Ö dalej. Dodatkowo – pomy┼Ťl, jaka aktywno┼Ť─ç sprawia Ci najwi─Öksz─ů przyjemno┼Ť─ç: taniec, rower a mo┼╝e joga? Ruch ma wzmacnia─ç i kszta┼étowa─ç Twoj─ů sylwetk─Ö, ale przede wszystkim sprawia─ç przyjemno┼Ť─ç.

Barbara Jerschina
lekarz internista Grupy Lux Med


Reklamy









Copyright © 2006 - 2023 Milenium Media


WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL WKRÓTCE NOWE OBLICZE PORTALU SOCHACZEWIANIN.PL